اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

بختیاری در میزگرد «برجام اروپایی و لزوم توجه به شروط رهبری»:

برای تکرار نشدن تجربه امروز باید از اروپا تضمین قطعی بگیریم/ عده‌ای سعی دارند میان «ترامپ» و آمریکا» تفاوت قائل شوند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: ما اگر مجبور شویم در برجام بمانیم حتماً باید از طرف مقابل تضمین عملی بگیریم، در غیر این صورت اگر برجام را ادامه دهیم دوباره اتفاقات امروز را شاهد خواهیم بود.

برای تکرار نشدن تجربه امروز باید از اروپا تضمین قطعی بگیریم/ عده‌ای سعی دارند میان «ترامپ» و آمریکا» تفاوت قائل شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مهدی بختیاری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در میزگرد « برجام اروپایی و لزوم توجه به شروط رهبری» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: ما 40 سال پیش با انقلاب اسلامی توانستیم آمریکا را منزوی کنیم و خباثت‌های آنان را به جامعه جهانی نشان دهیم. در طی این سال‌ها هم به صراحت بحث خباثت‌ها و ذات پلید آمریکا را بیان کردیم، اما در داخل کشور عده‌ای این حقیقت روشن را نمی‌توانستند بپذیرند.

وی گفت: این افراد گشایش‌های اقتصادی و رفع مشکلات کشور را در تعامل با ذات پلید آمریکا می‌دیدند و برای همین هم رفتند، مذاکره کردند و به برجام رسیدند.

بختیاری‌زاده یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا هشدارهایی را دادند و از مذاکره‌کنندگان خواستند تا تضمین‌هایی از طرف مقابل گرفته شود و شروطی را گذاشتند، ولی متأسفانه هیچ‌کدام از این شروط محقق نشد.

بختیاری‌ گفت: امروز برخی‌ها می‌گویند دولت ترامپ از برجام خارج شده و سعی می‌کنند میان آمریکا و ترامپ تفاوت قائل شوند در صورتی که این کاملاً غلط است و نظام آمریکا بود که باعث شد چنین اتفاقی رخ دهد و هر کسی دیگری هم جای ترامپ بود چنین اتفاقی رخ می‌داد.

وی افزود: از طرفی گفته می‌شود اگر آمریکا از برجام خارج شده مشکلی نیست و ما با اروپا برجام را ادامه خواهیم داد ولی در حالی که اروپا هم قابل اعتماد نیست و در این رابطه بهتر است به خاطرات آقای روحانی از دهه 80 مراجعه کنیم که در رابطه با بدعهدی‌های اروپا گلایه کرده است.

این فعال دانشجویی یادآور شد: ما امیدواریم مسئولان مسیری که یک بار آزموده شده را ادامه ندهند. اروپا در حال حاضر خودش محتاج آمریکاست و نمی‌تواند به خاطر تجارت اندک با ایران، آمریکا را رها کند در صورتی که تجارت آنها با آمریکا میلیاردی است.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد:‌ اولین هدف ما در مذاکرات گشایش اقتصادی بود، دولتمردان و مسئولان ما وعده دادند که با برجام مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و به همین دلیل هم نگاه آن فقط به بیرون کشور بود و داخل را نادیده گرفتند.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که ایجاد شد این بود که به خاطر اینکه نگاه مسئولان ما به برجام و خارج معطوف شد، بخش‌های داخلی، با مشکل روبه‌رو شدند، به طور مثال در حوزه مسکن با رکود عجیبی روبه‌رو شدیم.

بختیاری‌زاده گفت: تنها ثمره برجام برای ما این بود که یک بار دیگر نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست، در مورد اروپا یا هم همین‌طور است و بهتر است ما مسیر گذشته را در مورد اروپا تکرار نکنیم.

بختیاری‌ تصریح کرد: ما اگر مجبور شویم در برجام بمانیم حتماً باید از طرف مقابل تضمین عملی بگیریم، در غیر این صورت اگر برجام را ادامه دهیم دوباره اتفاقات امروز را شاهد خواهیم بود.

این فعال دانشجویی در ادامه توجه به توان داخلی را کلید رفع مشکلات کشور دانست و افزود: اگر به توان داخلی توجه کنیم رونق تولید ایجاد خواهد، مشکل بیکاری رفع می‌شود و اقتصاد رونق پیدا می‌کند، البته این محقق نمی‌شود مگر اینکه مسئولان کشور به توان داخلی توجه و اعتماد کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول